13 Jun 2009

Karya Terbaru - Utk Surau IPD Dang Wangi KL


Ni masa cuti sekolah ada la kawan2 mintak tolong tulis khat skit2...Ana segan nak siarkan tulisan sendiri ni....banyak sgt kelemahannya...masih belajar dan belajar....ayat ni dicadangkan untuk Surau IPD Dang Wangi, KL...dah dua minggu tak nulih khat...asyik menukang jer di sekolah...tapi bila kwn mintak tulis khat, mula lah alignment tu lari...tak kemas terutamanya bila menulis Khat Thuluth Jali...Khat jenis ni mmg susah sebab bila ditulis, karya kita terhad oleh ruangan tinggi dan panjang yang telah ditentukan...Ditambah lagi dengan ayat yang agak panjang...Begitulah adatnya penulis khat ni...pen, dakwat dan kertas sepatutnya menjadi pakaian dan makanan sehari2...macam kawan kita sorang tu...Ust Zawadi...hari2 menulis khat, dalalam kapal terbang pun dia nulih khat...barulah tangan tu sebati ngan semua jenis khat kan....bila lah nak jadi pakar khat nih...berusaha lah....mudah-mudahan suatu hari nanti kita semua penggiat khat akan diiktiraf oleh pihak2 yang berkaitan...
Catat Ulasan