15 Disember 2011

KHAT SURAH YAASIN MAKAM DIRAJA TERENGGANU


Sebelum cuti sekolah baru ni seorang sahabat dari syarikat yang membuat hisan dekorasi masjid meminta supaya menyiapkan surah Yaasin untuk Makam DiRaja Terengganu...Oleh kerana kekangan masa dan komitmen  kerja saya tidak mampu menulisnya...masa yang diberikan adalah cuma seminggu...wadush-wadush....mmg ciput sgt nih...so saya berkaloborasi dengan sahaba khattat dari Sarawak iaitu Abdul Salam ...so ini adalah tulisan beliau dalam khat thuluth bagi kesemua surah Yaasin yang dimaksudkan...syabas dan tahniah diucapkan...saya cuma boleh siapkan 3 qul dan doa2 ziarah kubur sahaja....Walaupun begitu saya rasa amat bersyukur kerana diberikan peluang untuk berkhidmat dengan projek ini...ini kerana masa zaman sekolah dulu2 (tahun 80an) khattat lama yang menulis ayat-ayat di makam diRaja Trg adalah guru khat saya sendiri iaitu Allahyarham Astaz Embab juga dikenalii sebagai Penulis Khat Diraja Terengganu...


 Ini tulisan saya untuk Surah Al-Fatihah...

dan ini doa ziarah kubur...

Tiada ulasan: